mandag den 16. april 2012

Rally konkurrenc i DcH Helsingør

Lørdag stod vi op kl kvalme og kørte hjemmefra kl. 5.30 for at kunne være i DcH Helsingør kl. 8.00, hvor der var rally konkurrence. Jeg havde Duchesse, Cheri og Nougat med, så Jaffa og Jens hygge sig sammen herhjemme.
Vejret var ok, let overskyet og ikke så megen blæst. Jeg var spændt på, hvordan de ville afvikle konkurrencen med 2 baner og 2 dommere uden for megen ventetid og kaos, som da jeg prøvede det sidste år i Horsens.
De øvede hunde gik banen først og gik så over og gik åben klasse. Så var det de 10 første begyndere på begynderbanen og derefter i åben o.s.v. Det fungerede rigtig fint og banerne var gode - ikke for lette og ikke for svære :-). Alle fik en feedback efter de havde gået banen, det var dejligt.

Nougat deltog i begynderklassen og fik 96 point og blve nr. 5 - i åben klasse fik hun 92 point og blev nr. 9. Jeg kunne ikke lade være med at more mig over at dommeren i begynderklassen, godt kunne tænke sig at Nougat viste lidt mere glæde og dommeren i åben roste hende for at være sådan en glad hund :-))

Cheri deltog i ekspertklassen og vandt klassen med 94 point og blev nr. 3 i åben klasse med 97 point. Sejt!!! Ja jeg ville nok ikke have givet hende 94 point i ekspert klassen. Der var rigtig mange mulvarpeskud (godt nok glattet ud, men de duftede alligevel) og hun var næste ikke til at slæbe rundt på banen - stygge sheltie.

Duchesse deltog i ekspertklassen for første gang, så jeg var spændt på hvordan det skulle gå, især da ærespladsen var "sit foran", men hun klarede det fint, ja bortset fra at hun altså også havde snuden i jorden det meste af tiden :-(. Hun blev nr. 3 i ekspertklassen med 90 point og nr. 11 i åben med 91 point.

Jeg synetes bedømmelserne heldigvis ikke var så hårde som sidste år og mere ligger på DKK niveau, så måske var sidste år bare "begynder vanskeligheder".


Ingen kommentarer:

Send en kommentar