mandag den 14. november 2011

Rally konkurrence Vissenbjerg



I går deltog Duchesse og Cheri i rally konkurrence i Vissenbjerg, arrangeret af Agility-Fyn - Minddog. Der var 2 dommere -Trine Dyrgaard og Pia Hansen - og dermed mulighed for 2 prøver pr. hund. Kirsten og Etta (duchesse søster) deltog også og Etta blev rally begynder mester og fik en "pind" i øvet.


Duchesse var oppe i øvet klasse og fik 91 og 95 point og da hun i forvejen havde 1 "pind" blev hun rally øvet mester.


Jeg synes ellers jeg har været til rigtig mange konkurrencer og efterhånden har fundet ud af hvad man bliver trukket for og hvilke øvelser den enkelte dommer går mest op i. Men jeg havde ikke tidligere været oppe hos Pia Hansen og ved et af skiltene (360 grader højre rundt) kommer jeg til at stå nærmest foran og ikke til venstre for skiltet, hvilket kostede mig 3 point for en mindre førefejl og så sagde Pia endda, at hun var flink ikke at trække mig 10 point for en grov førefejl. Ja man lærer noget nyt hver gang.


Cheri var oppe i ekspert klassen og fik 78 og 96 point og dermed sin 1. "pind" til championatet. Denne gang var jeg meget opmærksom på, hvor jeg stod i forhold til skiltene, men det var ikke helt nok, for da vi er færdige med at gå banen, fortæller Pia mig at hun har trukket hunden for 2 point og mig for 10 point, da jeg tog Cheri plads efter at hun havde siddet foran og vi skulle have gået videre. Jeg kom i tanke om at Cheri havde været ved at gå den forkerte vej rundt og i min panikredning får jeg sagt plads og ikke gået hurtigt nok -surt. Ærespladsen var sit foran, og Cheri gad ikke sidde meget mere end de 2 minutter så den mistede vi også. Der var forresten mange der mistede ærespladsen på begge baner, men det er jo ingen undskyldning :-).


Vi var i en temmelig stor ridehal og der var rigtig gode muligheder for at lufte hundene. Der var bænke/borde til dem der ikke selv havde stole med, god plads til hundene og rigtig god forplejning, så vi havde en rigtig hyggelig dag sammen med Hanne og Zio, der også blev rally øvet mester og fik en "pind" i ekspertklassen samt Susan og Easy, der var knapt så heldige på dagen.


Det var Olivers poser til alle der gennemførte og præmier til de 3 bedste i hver klasse. Cheri blev nr. 3 i ekspertklassen, så jeg valgte en lækker vest. Derudover vandt jeg et gavekort til 2 timers valgfri enetræning eller coaching hos Minddag. Lækkert, nu skal jeg bare finde ud af, hvad jeg aller helst vil og finde en dag, hvor jeg i forvejen skal til Fyn, så jeg slipper for en ekstra udgift til færgen.


Vi skyndte os at køre så snart vi havde fået vores præmier, da vi så havde en chance for at nå færgen kl. 18.15, hvis trafikken ellers artede sig. Vi ankom ca. 5 minutter før og heldigvis var der plads til os, så vi kørte direkte omborg. Tak til alle for et rigtig hyggelig og veltilrettelagt stævne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar