torsdag den 14. juli 2011

"Holiday On Nose"

Sidste uge var jeg igen på kursus på Lyngholm Hundeskole, denne gang var det spor, feltsøg og lugtdiskriminering. Jeg har både Duchesse og Cheri med så jeg kunne bytte hvis de blev for trætte, men det endte med at det var mig der blev mest træt, for jeg måtte lave alle tingene med 2 hunde :-)

Vi blev delt i 2 hold og vi havde lugtdiskriminering om formiddagen og spor om eftermiddagen.


Vibeke Gyldekærne underviste i spor og Charlotte Lyngholm i lugtdiskriminering. Hundene skulle lære at diskriminere et æble frem for andre frugter f.eks. nektarin og tomat. Begge tøser nåede at finde æblet blandt alle 3 frugter.

Her påviser Duchesse æblet

Og her er det Cheri. Hun ville gerne tage æblet op, så vi måtte sørge for at stilken var nedad.


Om aftenen sad vi udenfor og hyggede os i det dejlige vejr, mens hundene lå og hvilede ovenpå dagens aktiviteter.

Desværre har jeg ingen billeder fra sporene. Vi fik trænet vinkler, optag af sporet og genstande. Både Duchesse og Cheri klarede sig rigtig godt.

Om søndagen øsregnede det. Sidst på formiddagen tog vi i skoven og gik spor. Det gik fint med Cheri, men Duchesse kørte helt op over alle de mange dufte, så der er noget at træne på.

Feltsøg blev det desværre ikke rigtig til og det var en af grundene til at jeg gerne ville på dette kursus, for jeg har brug for hjælp til Duchesse. Charlotte og Vibeke kom dog med nogle ideer, som jeg vil prøve.

Vi afsluttede denne super camp hjemme på Lyngholm med kaffe og kage. Jeg fik skiftet bukser, ja selv underbukser, da mine regnbukser ikke kunne modstå den megen regn. Tak for en super camp.

1 kommentar:

  1. Jeg har også lige fået genopfrisket det sjove i at lade hunden bruge sin næse. Og mit nyeste blogindlæg handler om vores "Holiday on nose"
    Synes lugtdiskreminering lyder rigtig spændende at arbejde med. Lyder i det hele taget som en spændende camp

    SvarSlet