torsdag den 25. februar 2010

God rejse Marquis

I dag har jeg sendt Marquis på den sidste rejse over regnbuebroen kun godt 1 måned efter han blev 10 år. Han fik kræft i mundhulen. En meget aggressiv og galopperende kræft, så der gik kun ca. 3 uger fra jeg fandt den lille kræftknude, der blev fjernet, til han havde 4 tumor mere. De voksede helt vildt på mindre end 1 uge, og han fik svært ved at drikke, og den mindste smule de blev stødt så blødte de lidt, men spise det kunne han stadig med stor appetit. Han tog herfra med logrende hale :-).


Her er han med sin flidspræmie fra 2005. Han var en arbejdshund til det sidste. I går var han med til agilitytræning og han nød det i fulde drag. Han løb som om han intet fejlede og stemmen fejlede i hvert fald heller ikke noget.

Agility var hans store passion og han deltog i DcH's DM 4 gange med gode resultater - bedste resultat var en 4. plads og sidste år blev han årets seniorhund.

Lydighed og rally-lydighed syntes han også var sjovt. Han blev DKLPCH, da han var 4 år og nåede at deltage 1 gang i ekspertklassen i rally med et resultat på 100 point.

Han elskede udfordringer, og der måtte gerne være fuld fart på. Hvem skal nu hente alt det de andre hunde bærer ud i haven og hvem skal samle skålene sammen, når de har spist?

Jeg vil savne at han ikke kommer med alt muligt for at få en godbid for det.

Her er han til sin første dogdancng konkurrence i Tyskland, inden sporten kom til Danmark. Han nød at dogdanse og selvom hans ivrige gøen ofte trak ned, vil jeg savne den også,
God rejse Marquis, håber du møder en masse af dine gamle venner ovre på den anden side. Jeg er sikker på man gerne må gø der, når man danser.

2 kommentarer:

  1. Kære Anni

    Hvor gør det mig ondt at du har måtte sige farvel til Marquis, det gik vel nok hurtigt den forkerte vej:o(

    Jeg er glad for at jeg fik nusset med ham i Værløse, han var virkelig en sød og dejlig hund, som vil blive savnet.

    Det er dejligt at læse om alle de glade minder du har med ham, I har virkelig nået at opleve meget sammen.

    Jeg sender varme tanker til dig og til søde Marquis i hundehimlen. R.I.P. lille sheltiefyr.

    Kærlig hilsen
    Vicky og drengene

    SvarSlet
  2. Kære Marquis. Tak fordi jeg fik lov at lære dig at kende. Du var virkelig en ener, der med charme og smittende glæde smeltede mit hjerte allerede første gang jeg så dig. Du fik et relativt langt og meget aktivt liv, og efterlader din familie og flok samt to- og firbenede venner med et stort savn. Jeg vil aldrig glemme dig, lille Nilfisk!
    De varmeste hilsner fra Tina + TURBOcollier

    SvarSlet