tirsdag den 16. juli 2013

Fødselsdag og tur på Malerklemmen

På min fødselsdag tog jeg en dejlig tøsetur med Inge til Malerklemmen i Dyndet ved Borup. Jeg har kommet der rigtig meget da jeg boede i Bjæverskov mellem Køge og Ringsted. Jeg har været der alle årets måneder og gået mange ture med hundene og børnene har badet der. Nogle gange gik vi ind på Malerklemmen og spise æbleskiver - lækkert.



Hovedbygningen er fra omkring 1750 og var en del af Svenstrup gods. Jorden var en smal stribe klemt inde mellem Svenstrup og Giesegårds jorde. Deraf navnet Klemmen og da det var en kunstner der købte gården og lavede den om til traktørsted kom den til at hedde Malerklemmen.


Det er sjovt at se de mange gamle ting der hænger og står i alle rummene.



Der er virkelig mange ting at kigge på og det er også rigtig hyggeligt at sidde ind når vejret ikke er så godt.


Vi valgte dog at sidde ude i det dejlige vejr og fik en lækker frokostanretning og hjemmelavet hyldeblomstsaft.


Badesøen hvor vi har gået rigtig mange hundeture. Der er også en flot natur med mange forskellige planter.


Nougat måtte selvfølgelig lige en tur i vandet.


Her kan man se hvordan de laver de store lækre æbleskiver. Hver den første søndag i måneden kommer der der en masse motorcyklister og spiser æbleskiver, så der kan man se masser af motorcykler men sjældent få en plads. Man kan også prøve at slå rekorden i at spise æbleskiver. Kan man det er de gratis, men man skal være meget sulten for rekorden på 46 stk. er ikke slået siden 1995.


Efter en lang gåtur fandt vi plads til at par æbleskiver og en god kop kaffe. Man kan også vælge mellem 38 forskellige te. Alle slags kan også købes med hjem.


Vi var også ovre i Mosehuset som tidligere ejedes af Malerklemmen og hed "Det gamle the og træskohus". Nu kan man stadig købe te og krydderier men også en masse andre ting. Man kan også købe kaffe og store pandekager omme i gården.




Inden jeg tog af sted om morgenen nåede denne flotte blomsterkurv at blive leveret fra en af min hundemassagekunder. TAK.


Da jeg kom hjem stod denne kurv udenfor havelågen i fuld solskin, så chokoladen og honningen var helt smeltet. Den var fra "Blæksprutten" hvor jeg har været i seniorjob. Desværre er jeg nødt til at gå på efterløn selvom jeg hellere ville have blivet ved med at arbejde, men sådan er reglene.

Jeg havde en rigtig dejlig fødselsdag som jeg kan mindes i lang tid og vejret var selvfølgelig dejligt hele dagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar