søndag den 6. december 2009

Rally og dogdancing i Sorø 5. december


Lørdag tog 5 hunde og jeg afsted til rally-lydighed og dogdancing i Sorøhallen. En rigtig hygelig, men også meget lang dag. Vi kørte hjemmefra kl. 10 og var hjemme igen ved midnat.

De 3 gamle deltog i rally-lydighed - alle i ekspertklassen og jeg havde håbet lidt på at Balou ville blive Rally-champion den dag, men sådan gik det ikke.

Jeg regnede med at have ca. 1 time til at "flytte" ind og varme op, men de var langt foran i programmet, så vi nåede lige at hente bure, lufte og gå banegennemgang så skulle Balou på som første hund. Han var virkelig i hopla og fjollede rundt, gøede og skulle have kommandoerne nogle gange. Det kostede 9 point, så han endte med 91 point, men han havde en fest.

Monique gik rigtig pænt, men desværre lagde hun sig på ærespladsen, som var sit og måtte nøjes med 88 point.

Nicole gik meget fint og blev siddendepå ærespladsen, hvilket jeg slet ikke havde regnet med og endte med 97 point og sin første "pind" til championatet. Sejt!

Marquis deltog i HTM2 og var meget stresset og havde mere travl med publikum end mig, så vi bestod heller ikke denne gang. Jeg havde på forhånd besluttet at uanset hvordan det gik, vil jeg finde noget nyt musik og lave et nyt program.
Cheri deltog i for-sjov-klassen og klarede sig fint, hun gøede ikke ret meget og lavede kun nogle få missere, så jeg regner med at stille op i en officiel FS1 med hende næste gang.

2 kommentarer:

  1. Tillykke med resultaterne, og man finder ud af at det er hunde vi har med at gøre, når de pludselig finder på noget andet eller er fjollet :-)

    SvarSlet
  2. Halløjsa!
    Til lykke med resultaterne, I er altid så aktive og dygtige. Og det skal da heller ikke være for nemt, vel? :-)
    På gensyn - om ikke før så i 2010.
    Hyggehejsa fra Tina + TURBOcollier

    SvarSlet