søndag den 29. november 2009

Konkurrence og HTM kursus med Richard Curtis

Lørdag var vi til dogdancing konkurrence i Værløse og havde en rigtig hyggelig dag med dejligt vejr til at lufte hundene ind i mellem. Vi gik en lang tur langs søen, der lå tæt ved.

Marquis deltog i HTM2 og dansede til "Popcorn". Ikke hans bedste udførelse, han gjorde ikke lige det jeg bad ham om, selvom han kan programmet godt. Surt!!! Men vi blev alligevel nr. 3 og det var kun nr. 2 der bestod klassen.

Cheri deltog for første gang og i for-sjov-klassen i Freestyle. Hun dansede til "The Tide Is High" med Blondie. Vi brugte en stol som rekvisit og det rigtig fint. Hun er meget glad for at hoppe op på stolen og skulle egentlig veksle mellem at hoppe op og gå under, men det var kun sidste gang det lykkedes at få hende under, men det vidste tilskuerne jo ikke :-). Hun blev nr. 2 og havde det været en officiel FS1 havde hun bestået.

Jeg have været lidt nervøs for støjniveauet, men hun gøede næste ikke. Super.

Som sædvanlig dejlige præmier - hundemad og julepynt fra "Royal Copenhagen".


I dag søndag var der så konkurrence med den engelske dommer Richard Curtis. Jeg deltog uden hund, da kurset med hund kun var for klasse 3 ekvipager.

Han gennemgik forskellige avancerede tricks og hvordan man kan lave basis øvelser flottere og sværere. Der var også musikfortolkning samt koreografi. Jeg synes, jeg fik meget ud af det og havde tid til at tage mange notater.


I morgen fortsætter kurset med heelwork positioner og individuel træning, men der er jeg på arbejde, så jeg håber på et referat fra de andre deltagere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar