mandag den 13. juni 2011

Rallyprøver i Herfølge

I går var vi til rally konkurrence hos Sydkystens Hundeskole i Herfølge. Vejret var fint, sol. lette skyer og ikke for varmt, så jeg valgte ikke at slå mit telt op, men bare stille burene i skyggen af nogle buske.

Trine Dyrgaard var dommer og havde sagt ja til at dømme over 80 hunde, så det ville blive en lang dag, når jeg skulle og i championklassen om morgenen og i begynderklassen sidst på eftermiddagen. Men stor ros til dommer og arrangør for en konkurrence, der bare kørte derudaf.

Monique startede som første hund og hun vuffede og glædede sig til at skulle på og glemte vist at hun lige er fyldt 14 år. Men det kniber lidt med at sætte og rejse sig og fysikken er efterhånden lidt slidt, men hun hyggede sig og det er jo det vigtigste, når men er blevet en gammel dame. Heldigvis var der ikke noget spring, for det kniber med at afstandsbedømme, så hun river ofte. Da hun skulle bakke ved siden af mig, misforstod hun mit håndsignal - eller jeg var måske lidt sjusket, så hun lavede en twist i stedet for. Jeg har sikkert viften med hånden, det er ikke nemt med en sjusket fører. Hun endte med 84 point og en 5. plads. Alle deltagere modtog et fleecetov og et kort fra cancerkort.dk.


Balou var i festhumør som sædvanligt, men dog ikke så fjollet som han nogle gange er og han snakkede heller ikke så meget :-). Han blev 2 vinder med 95 point. Hans bedste resultat i championklassen, så jeg var rigtig godt tilfreds. Ud over deltagerpræmier fik han et gavekort på 100 kr. til Husse, et gavekort på 50 kr. til My dog samt foderprøver, guffere og et stykke legetøj.
Nu havde vi god til til Duchesse skulle på, så jeg fik fotograferet alle 3 hunde hos fotograf PoulG. Sådan en proffesionel fotograf kan nu noget vi andre ikke kan og det er nok sidste chance for at få et godt billede af Monique. For at få Moniques opmærksomhed prøvede han et pivedyr, men hun reagerede slet ikke, så hun er nok ret tunghør efterhånden.

Vi gik nogle dejlige ture rundt på arealet, det må være skønt at have sådan et sted at træne.


Endelig blev det Duchesse tur i begynderklassen og hun gik meget fint og opmærksomt, men desværre måtte hun have en ekstra kommando i sit foran ved sidste skilt ØV så tæt på, men rigtig flot gået og hun endte med 99 point og 2 vinder ca ½ sekund langsommere end vinderen, der også fik 99 point. Hun fik samme flotte præmier som Balou.

Alt i alt en dejlig dag med gode resultater.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar